Monday, August 3, 2009

چند خبر در ارتباط با اوضاع سیاسی ایران

چند خبر در ارتباط با بازداشت شدگان و جانباختگان تظاهرات اخير

1-نامه شماری از سينماگران ايران به مجلس شورای اسلامی: ما نگرانيم!اين شروع نامه ی است که شماری از سينماگران ايران به عنوان «تصويرگران آمال مردم ايران» و «چشم و گوش ملت،» در مورد رويدادهای اخير به مجلس شورای اسلامی نوشته اند و از نمايندگان خواسته اند در برابر سوگندشان پاسخ گو باشند. اين ١٢ فيلم ساز در نامه ی سرگشاده خود ١٢ اصل قانون اساسی جمهورياسلامی ايران را برشمرده اند و درباره اجرای آن اصول، خواستار اعلام موضع نمايندگان مجلس کشور شدند.
2-سايت های خبری می گويند بهزاد مهاجر نام يکی ديگر از کشته شدگان خشونت های حکومتی روز های پس از انتخابات است. بر اساس گزارش ها، مهوش مهاجر، خواهر بهزاد مهاجر به شبکه های خبری گفته است که برادرش بيست و پنجم خردادماه ناپديد شده بود ومقامات جسد او را پس از اينکه روز شنبه از شهرستان به پزشک قانونی کهريزک در تهران مراجعه کرد به او تحويل دادند. به گفته مهوش مهاجر، پزشکی قانونی به او اطلاع داده است که جسد برادرش، روز ٣١ خردادماه تحويل داده شده است. زهرا نوذری مادر يکی از کشته شدگان حوادث بعد از انتخابات بازداشت شدزهرا نوذری، مادر پويا مقصود بيگی، يکی از کشته شدگان حوادث روزهای پس از انتخابات در ايران، بازداشت شد. به گزارش منابع خبری در ايران، پويا مقصود بيگی، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تاريخ سی خرداد ماه، يک روز پس از اعلام مخالفت آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی با ادامه راه پيمايی های مسالمت آميز مردمِ معترض به نتيجه انتخابات کشته شد. منابع خبری می گويند خانم نوذری، برای اعتراض و دادخواهی به کشته شدن فرزندش، که در مقابل اداره وزارت اطلاعات کرمانشاه تحصن کرده بود، دستگير شد و از سرنوشت وی خبری در دست نيست.

3-خانواده شماری از زندانيان سياسی در ايران، با انتشار بيانيه ای اعلام کردند که در دادگاه روز شنبه اصلاح طلبان، اين جمهوری اسلامی بود که محاکمه شد. به گزارش سايت نوروز در اين بيانيه دادگاه روز شنبه اصلاح طلبان نمايشی خوانده شده و آمده است در اين دادگاه، شاهد كيفرخواست مضحكی بوديم كه از ابتدايی ترين مواد قانونی تهی بود. به گفته خانواده های زندانيان اخير ايران، عدم ملاقات وکلا با موكلين از آغاز دستگيری تا روز دادگاه، عدم تفهيم اتهام، بازجويی های طولانی مدت و نگهداری متهمان در سلول انفرادی که از مصاديق بارز شكنجه است، همه نشان دهنده غيرقانونی بودن اين دادگاه بود.

No comments:

Post a Comment