Friday, August 27, 2010

شیوا را ازاد کنید

کارزار بین المللی برای رهایی شیوا نظر آهاری

"شیوا را فورا و بدون قید و شرط آزاد کنید"
http://www.chrr.biz/shiva/index.php


شیوا نظر آهاری، شهروند 26 ساله ایرانی و مدافع حقوق بشر در حال حاضر به طور غیر قانونی در یکی از بدنام ترین زندانهای جهان به خاطر دفاع از حقوق دیگران زندانی می باشد. تاریخ محاکمه او روز 13 شهریور 89 تعیین گشته است. اتهامات اواجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم و نگران کننده تر از همه محاربه است. حداکثر مجازات تعیین شده برای محاربه در قوانین ایران اعدام می باشد.

شیوا از سال 1383 در سه نوبت مختلف دستگیر و به زندان اوین منتقل شده و مدتهای طولانی از دوران بازداشت خود را در سلولهای انفرادی سپری کرده است. آخرین بار در 29 آذر 1388 دستگیر شد و از آن زمان تا کنون در بلا تکلیفی به سر می برد چرا که تا تیر ماه امسال، قوه قضاییه از دادن جزییات اتهامات او سر باز می زد.

گروهی از فعالین و مدافعین حقوق بشر گرد هم آمدند تا به راه اندازی یک کارزار بین المللی برای جلب توجه افکار عمومی به بازداشت و اسارت غیر قانونی شیوا نظر آهاری اقدام کنند. پیام اصلی این کارزار ساده و سرراست است: شیوا را فورا و بدون قید و شرط از زندان آزاد کنید.

این کارزار روشهای ارتباطی گوناگونی را برای انتشار داستان و پرونده شیوا در سطح بین المللی به کار می برد. هزاران نفر از حامیان نامه های بسیاری را تا کنون به سازمان ملل، سفارتخانه های ایران و رسانه ها فرستاده اند و از همه سازمان های متبوع درخواست کرده اند که برای رهایی شیوا اقدامات مقتضی را اتخاذ کنند.

در مرحله بعدی از حامیان در سرتاسر جهان درخواست شده که در یک کارزاری شرکت کنند که طی آن از خانه یا دفتر کار خود عکس یا ویدئویی در حمایت از شیوا ارسال کنند. همچنین، سازمانهای حقوق بشری و غیر سیاسی مانند عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، و خبرنگاران بدون مرز مواضع محکمی علیه زندانی شدن شیوا گرفته اند و خواستار آزادی فوری او شده اند.

این کارزار هرگونه اتهامی علیه شیوا نظر آهاری ار نادرست می پندارد. شیوا فردی است دوستدار و عاشق آزادی که فعالیتهایش همیشه در جهت دفاع از حقوق آن دسته از شهروندان ایرانی بوده است که فراموش شده اند و یا حقوقشان مورد تعرض قرار گرفته است. در روزهای 11 و 12 شهریور 1389 طرفداران او در برابر سفارتخانه های جمهوری اسلامی گرد آمده و ماسکهای مزین به عکس شیوا را بر صورت خود زده تا همدردی خویش با او حمایت خود از او را به نمایش بگذارند

شهرهای تایید شده: لندن، پاریس، برلین، واشنگتن،، تورنتو
مکان، ساعت و روز تجمعات در سایت کمپین برای شیوا به روز خواهد شد
http://www.chrr.biz/shiva/index.php

برای اطلاعات بیشتر:
cmpgnforshiva@gmail.com
آمریکا - پروانه parvaneh.vahidmanesh@gmail.com
کانادا - مریم maryam.nayebyazdi@gmail.com
اروپا - رویا royakashefi@gmail.com

--

No comments:

Post a Comment