Saturday, January 23, 2010

کمپین دفاع از فعالان جنبش زنان

در ماه های اخیر در کنار سرکوب های گسترده و فزاینده بر فعالان و گروه های مختلف سیاسی، اجتماعی، مطبوعاتی و مردم عادی، اعمال فشار و محدودیت به اشکال مختلف بر
وی فعالان زن شدت بیشتری گرفته و بسیاری از آنان به خاطر فعالیت های مسالمت آمیز در معرض اتهامات سنگین ویا بازداشت های طولانی قرار گرفته اند. تا به امروز نزدیک سی نفر از فعالان جنبش زنان در کنار ده ها زن سیاسی گمنام دیگر بازداشت شده اند. از وضعیت بسیاری از این فعالان هیچ گونه خبر و اطلاعی در دست نیست و نگرانی های جدی در مورد سلامت و ادامه ی بازداشت آنها وجود دارد.


کمپین دفاع از فعالان جنبش زنان در دی ماه سال 1388 به دنبال دور دوم دستگیری های وسیع فعالان جامعه مدنی و زنان و با همت جمعی از زنان فعال در داخل کشور، زنان فعال که بر اثر حوادث بعد از کودتای انتخاباتی مجبور به ترک کشور شده اند و تعدادی از فعالان تبعیدی جنبش زنان تشکیل شده است. «کمپین دفاع از فعالان جنبش زنان» به نام شیوا نظر آهاری فعال خستگی ناپذیر حقوق بشر و جنبش زنان که طولانی مدت ترین و غیر عادلانه ترین شرایط بازداشت را در طول 7 ماه اخیر تجربه کرده است و به نام دیگر فعالان دربند جنبش زنان از جمله منصوره شجاعی، سمیه رشیدی، مهین فهیمی، زهره تنکابنی، پریسا کاکایی، عالیه اقدام دوست، بهاره هدایت، مهدیه گلرو، شبنم مددزاد، مریم ضیا، پروانه راد و ده ها کوشنده برابری خواه که در طول مبارزات دمکراسی خواهی مردم ایران بازداشت و زندانی شده اند، فعالیت رسمی خود را از دوم بهمن 1388 آغاز کرده است.


تمامی فعالان جنبش زنان که در شرایط بحرانی قرار می گیرند صرف نظر از تعلق به هر گروه فکری، مذهبی، قومیتی و سیاسی و با هر نوع پراکندگی جغرافیایی در جامعه ی هدف این کمپین قرار خواهند داشت.


اهداف «کمپین دفاع از فعالان جنبش زنان» به شرح زیر است:
1- دفاع از حقوق بشر و شهروندی فعالان جنبش زنان که بازداشت، محکوم، بازجویی های مکرر، اخراج، ممنوع الخروج شده اند
2- دفاع از حقوق بشر فعالان جنبش زنان که مجبور به مهاجرت یا پناهندگی شده اند.
3- حمایت گری از فعالان جنبش زنان در شرایط بحرانی از طریق بسیج افکار عمومی، رسانه ها، سازمان های بین المللی حقوق بشری
4- جلوگیری از آسیب های احتمالی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بر فعالان جنبش زنان که در شرایط بحرانی هستند از هر طریق ممکن


«کمپین دفاع از فعالان جنبش زنان» همچنین اعلام می دارد برای وصول به اهداف خود از طریق انتشار مرتب اخبار و مستندات مربوط به زنان بازداشت شده، مذاکره و فشار به سازمان های بین المللی، بسیج افکار عمومی مردم ایران از طریق رسانه های موجود، درخواست حمایت از جنبش فراملیتی زنان در سایر کشورها و نیز پوشش آخرین اخبار و اطلاعات در فضای سایبری از طریق شبکه های اجتماعی وارد عمل خواهد شد.


«کمپین دفاع از فعالان جنبش زنان»، ضمن درخواست آزادی فوری تمام فعالان بازداشت شده و زندانیان سیاسی، از تمامی دست اندرکاران رسانه ها دعوت می کند که در کنار فعالیت های خود توجه جدی تر نسبت به وضعیت زنان بازداشتی را ادامه داده و با تماس با گروه های اقدام کمپین در آزادی زندانیان زن سیاسی ما را یاری دهند.

No comments:

Post a Comment